Mennyit költ a magyar lakosság havi szinten biztosításra és miért váltanak biztosító társaságot?

A lakosság többsége elégedett a biztosítók szolgáltatásával és továbbra is bízik a biztosítókban, derült ki az idei Biztosítás Bizalmi Index (BIBIX) felmérésből, amely a lakosság elégedettségét és biztosítókba vetett bizalmát hagyományosan, éves kutatás keretében vizsgálja – ismertette a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

A biztosítókba vetett bizalom továbbra is magas, 53,4 pont a 100 fokú skálán, tehát a magyar felnőtt lakosság továbbra is inkább bízik a biztosító társaságokban. A 2019 óta tartó, folyamatosan emelkedő tendencia ugyan megtört, azonban nem beszélhetünk érdemi visszaesésről.

Mi a helyzet az egyes biztosításokkal? 

Érdekesség, hogy leginkább a nyugdíjbiztosítással rendelkezők biztosítás-élménye javult 2021-hez képest. A biztosítás-típusokon belül az élet-, baleset-, és az egészségbiztosításokkal a legelégettebbek az ügyfelek 2022-ben is. 

A kötelező gépjármű felelősségbiztosítással kapcsolatban (a baleset elszenvedői általi) elégedettség ismét a 2020-ban mért értékre állt vissza, a 2021-ben tapasztalt javulás után.

Mégis mi alapján választanak a magyarok biztosítót? 

A legfontosabb szempont az ár-érték arány. Ezután lehet érdekes a biztosító hírneve, a megbízhatóság, az ügyfélközpontúság, majd a gyorsaság és nem utolsósorban a gördülékeny ügyintézés. A felmérés során pedig kiderült, hogy a megkérdezettek egy részének elvárás a személyes kapcsolattartás és az igények szerint könnyen átalakítható konstrukciók lehetősége is. 

Miért váltanak a magyarok biztosítót? 

Szolgáltatóváltásra a legtöbb esetben akkor kerül sor, ha máshol jóval kedvezőbbek a díjak vagy egy rossz élmény esetén az ügyfél nem kap kellő segítséget a kárrendezéshez, így nem is szeretne az adott biztosítónál maradni. 

2022-ben némileg csökkent a lakosság biztosítottsága: 

A koronavírus-járvány hatására a lakosság ötödének a jövedelme csökkent, negyedük bevétele nőtt, míg minden második válaszadó anyagi helyzetére nem volt hatással a pandémia. A lakosság biztosítottsága terén kisebb mértékű csökkenés történt a 2021-es évhez képest. A legtöbben a megtakarítás jellegű biztosításaikhoz nyúltak a járvány hatására. 

A lakosság fele havonta legfeljebb 10 ezer forintot költ biztosításra. 10-20 ezer forintot 18,5 százalék szán ilyen célra, míg ennél magasabb összeget 11,8 százalék fizet. A magyar felnőtt lakosság 17,5 százaléka pedig egyáltalán nem költ havi szinten biztosításokra.

Biztosítással rendelkezni egyet jelent a felelős gondolkodással. Legyen Ön is tudatos és kössön biztosítást online díjkalkulátorunk segítségével.




Call Center: 06 1 585 8888 E-mail: info@eurorisk.hu
Minden jog fenntartva © 2013 Eurorisk
Utolsó frissítés: 2025.07.16
PoweredBy: SK Trend Kft
WebwithMe
Ügyfélszolgálat:
Amennyiben az oldalunk használatához szeretne segítséget kérni,
először hívja ügyfélszolgálatunkat az 1 585 8888 telefonszámon!
Ez a nyomógomb a telefonos segítség kiegészítésére szolgál.
kód:
Létrehozás
Az ügyfélszolgálat
nyitvatartása:
-
Zárva
Csatlakozás
Titkosítás
Befejezés
A munkamenet azonosítója:
Weboldal megosztás aktív
Kapcsolat titkosított
Operátor:
WebwithMe
Befejezés
Az operátor visszaadta az Ön egerének és billentyűzetének az irányítását.OK
The agent szeretné átvenni az egerének és a billentyűzetének az irányítását.Ez azzal jár, hogy The agent Önt segítve Ön helyett navigálna a weboldalunkon és Ön helyett gépelné be a szükséges adatokat. Jóváhagyja?IgenNem
1. újracsatlakozási próbálkozás:
másodperc múlva.
Mégsem

Valóban megszakítja a képernyő megosztást?IgenNem